Felle discussie en leerzame momenten bij Lagerhuis

Donderdag 3 maart is onze debatclub al vroeg vertrokken naar Den Haag, waar in het Provinciehuis de jaarlijkse debatwedstrijd Op weg naar het Lagerhuis werd gehouden. Het team bestond uit: Romee (M3), Damien, Armando en L’Aurora (H5), Jordy (V5), Babette, Noor, Thijs, Jesse en Terence (v4).
Vooral de eerste ronde vonden de leerlingen het best wel spannend om het op te nemen tegen de leerlingen van de andere school. De tweede ronde waren ze vastbesloten om zich flink te verweren en dat lukte heel goed.
De tegenstanders kregen bijna niet de kans om de jury van hun gelijk te overtuigen. Bij de derde ronde kregen we te maken met een tegenstander die de grenzen opzochten. Helaas werd dit niet afgestraft door de jury. We zijn jammer genoeg niet door naar de volgende ronde, maar de dag is zeker de moeite waard geweest.
mevr. Ensink en mevr. Beverwijk