Ontvangen reactie tevreden ouder

Natuurlijk zijn wij als school heel blij als we een reactie van een tevreden ouder ontvangen zoals in onderstaande brief!
(geplaatst met toestemming van deze ouder)

Na een odyssee in Rotterdam kwam ik via een tip van een goede vriendin terecht op het Hoeksch Lyceum in Oud-Beijerland. ‘Als vluchtelingen spoelden wij aan na een lange reis’. Mijn zoon en ik werden een warm welkom geheten en wij ervoeren geen belemmeringen om bij het Hoeksch aan te kloppen. In de Grote Stad is het beleid dat vooral excellente leerlingen een kans krijgen (wellicht om zelf hoog in de sterren cq statistieken te kunnen staan). Behalve het warme onthaal voelden wij ons direct aangetrokken tot het Hoeksch Lyceum omdat de lijnen kort zijn en er direct contact is met de teamleider of mentor, en het is ook fijn om lekker een klusje te kunnen doen voor de concierge. Het Hoeksch is een brede school in de zin dat alle stromen aanwezig zijn, van VMBO-leerwegen en MAVO tot gymnasium, en dit biedt de leerling de mogelijkheid om bij goed functioneren de overstap naar een hoger niveau te kunnen maken.De brugklas duurt bovendien twee jaar, zodat er wat meer tijd is voor een leerling om zich te kunnen bewijzen en zijn of haar richting te kunnen bepalen. Ook wordt huiswerkbegeleiding aangeboden als het even wat minder goed gaat bij bepaalde vakken. Het is wellicht een nieuwe trend: van de stad naar een (groot) dorp, maar het voelt goed om pionier te zijn! Mijn zoon stapt daarom elke ochtend met goed gemoed in Bus 44 naar Zuidplein en door naar Oud-Beijerland.
Met vriendelijke groet,
Monica den Boer