Twee teams naar Science Olympiade

Vorig schooljaar werd op school de voorronde van de Biologie Olympiade Junior gehouden. De hoogste score van het Hoeksch Lyceum werd behaald door Marijn Craenen. Omdat hij ook de schoolwinnaar was van de Junior Science Olympiade, mocht hij een team samenstellen om deel te gaan nemen aan de European Union Science Olympiad (EUSO).

Morgen, dinsdag 15 december is het zover en vertrekt Marijn (met Mitchell Yzer en Gregor Schram) naar het Gorleaus Laboratorium van de universiteit van Leiden.

Daar moeten de teams problemen oplossen via het doen van diverse practica. Hun vaardigheden om samen te werken, onderzoek te plannen en uit te voeren op het gebied van natuurkunde, chemie en biologie worden getoetst.

Behalve het team van Marijn (4  Gymnnasium) doet ook een team uit 5 gymnasium namens het Hoeksch Lyceum mee.

We wensen Marijn, Mitchell, Gregor evenals Pieter, Jordy en Femke veel succes!

foto Marijn Craenen Olympiade