Plusklas obs de Klinker volgt sciencelessen

Afgelopen weken hebben de plusklas-leerlingen van OBS de Klinker op het Hoeksch Lyceum enkele science-lessen gevolgd.
De groep van 10 leerlingen is 5 weken bezig geweest met een ‘forensisch laboratorium’. We hebben geleerd over DNA, een armbandje gemaakt met onze eigen ‘DNA-code’ en onderzocht welke stof het mysterieuze witte poeder X was. We ontdekten verschillende geheimschriften en manieren om onzichtbare inkt te maken. Verder bestudeerden we onze haren (en een dode vlieg) met behulp van een echte microscoop en hebben we een kijkje genomen bij een biologieles waar leerlingen van 4 VWO bezig waren met wangslijm-onderzoek. Vrijdag is de laatste les en gaan we proberen om ons eigen DNA zichtbaar te maken.