Henk Pieterse gastdocent op Hoeksch Lyceum

Henk Pieterse is nu 130 kg zwaar en is 2.11m lang, ex-international en maar liefst 7x werd hij kampioen van Nederland met verschillende clubs. Hij speelde zelfs in Amerika en wist door te dringen tot een trainingsstage van een NBA team.
Maar er ging heel wat aan vooraf, want net voordat hij besloot zijn basketballschoenen aan te veteren door aandringen van een L.O. docent, stond zijn leven op zijn kop.
Pesterijen en vernederingen waren dagelijkse taferelen op school en dus ging hij zwaar gebukt onder dit feit. Zocht een uitweg, soms in gedachte de ultieme uitweg maar wist de eer aan zichzelf te houden en vond via zijn sport het eeuwige licht.

Nu, na zijn carrière is hij een steunpilaar voor al het leed dat de kinderen moeten dragen en probeert hij de wereld van schoolgaande kinderen te verlichten en zijn verhaal te doen. Dat doet hij vanuit zijn hart, dag in dag uit, met heerlijke swingende muziek en met gezag. Niemand ontsnapt hem maar hij is heel rechtvaardig dus je krijgt wat je toekomt…
Henk Pieterse was deze week gastdocent op het Hoeksch Lyceum!