Leerlingen bezoeken Nieuwsuur en Tweede kamer

Leerlingen uit 1 Vwo van het Hoeksch Lyceum die meedoen aan het project “Journalistiek” bezochten op 13 maart in den Haag het Binnenhof.  Aan journaliste Marloes Lemsom, die werkt als redacteur voor “Nieuwsuur”,  mochten zij vragen stellen over haar werkzaamheden.  Marloes legde uit hoe nieuws-items worden gemaakt en hoe Nieuwsuur wordt vormgegeven. Daarnaast gaf ze aan hoe een journalist van de de Nieuwsuur-redactie dagelijks contact heeft met politici en voorlichters van alle politieke partijen.

De leerlingen wilden ook graag weten hoe je er toe komt om journalist te worden bij een dergelijk programma.

Na het vragenuur kregen de leerlingen een rondleiding over het Binnenhof waar we de vergaderzaal van de 2e kamer bezochten en tevens een blik werd geworpen op de Ridderzaal en het torentje van de minister-president. Kortom een zeer geslaagde kick-off van het project Journalistiek dat wordt georganiseerd om leerlingen in het Vwo die “wat meer willen”  een extra uitdaging te geven.