Computertalenten

Dit schooljaar is op het Hoeksch Lyceum, onder bezielende leiding van informatica-docent Phillip Braas, een groep leerlingen gestart die extra onderwijs krijgt op het gebied van Informatica.
De betreffende leerlingen volgen het vak informatica/informatiekunde, maar  zijn daarnaast bezig met extra uitdagende opdrachten.
Het project wordt gesponsord door het bedrijf Nemesys. Dit bedrijf ondersteunt ook het Hoeksch Lyceum op het gebied van netwerkbeheer en ict-dienstverlening.

Dinsdag 3 maart tussen 16.00 en 17.30 uur is bij Nemesys een presentatie van de Hoeksch Lyceum Computational Talent Groep.
Iedere deelnemende leerling zal in 5 minuten, al of niet met behulp van een presentatie, laten zien waar hij mee bezig is.

Tijdens de presentaties zal eveneens worden uitgelegd welke eisen aan de leerlingen wordt gesteld om het project dit schooljaar tot een goed einde te brengen.

De leerlingen komen uit leerjaar 4, 5 en 6. Er zullen ook enkele brugklassers worden uitgenodigd.

nemesys   talent