Rubin Vermaas wint voorleeswedstrijd

De Voorleeswedstrijd Read2Me is gisteren gewonnen door Rubin Vermaas die een prikkelende passage las uit Paniek van Carry Slee. Begin april zal Rubin de Hoeksche Waard vertegenwoordigen bij de provinciale ronde in Rotterdam. Als hij die wint, gaat hij door naar de landelijke voorleeswedstrijd voor leerlingen van het voortgezet onderwijs.

Donderdag 12 februari werd Vermaas gekozen uit de acht beste voorlezers uit de brugklassen van het Hoeksch Lyceum. De leerlingen droegen voor uit zelfgekozen boeken van Carry Slee, Dan Brown, John Green en Paul van Loon. De jury koos voor Rubin Vermaas vanwege zijn sprankelende presentatie en wegens de goedgekozen passage. Dit was een mooi, kort, afgerond geheel met een duidelijke kop en staart. Vermaas zal voor de provinciale Read2Me ronde in april weer een ander boek kiezen.

Jury:
Agnes van Lent (bibliotheek Hoeksche Waard)
Thijs Anchelon (student geschiedenis, reporter Radio Rijnmond)
Bibi Vroegindeweij (jurist/Neerlandicus)

Winnaar Rubin Vermaas: